2002 Nr.12
Mečislovas Vrubliauskas
Ar galite iš vidaus matyti, kaip sėdite, einate, valgote, kalbate? Ar juntate ir įsisąmoninate, kas vyksta
jumyse? Juk tai jūsų gyvenimas ir todėl veiksmai turėtų sekti iš jūsų kūno, jausmų, proto ir širdies, gal
net iš sąmonės ar visų jų harmonijos.
Pajuskite kūną, pajuskite kvapus, spalvas. Juskite tiesiogiai, be minčių ir vertinimo.
Tai nuostabu. Atsipalaiduokite. Peržiūrėkite kūno įtampas nuo kojų iki galvos. Nepalaikykite
jų ir devyniasdešimt procentų įtampų atsipalaiduos savaime. Kam bereikalingai įsitempti kūne
ir prote, jei tai nemalonu, vargina ir traukia žemyn. Tai atima džiaugsmą, neleidžia kilti
energijai, gimti meilei. Įsitempę nesuprasite nei savęs, nei kitų. Be to, tai blogina
psichologinę atmosferą, savijautą ir net sveikatą. Jei jūs supykote ar išsigandote
įsižiūrėkite, kur yra baimės ar pykčio pradžia? Gal praeitis sukilo, o gal pyktį paakino
mintis, idėja, dogma ar įsivaizdavimas, kaip turi būti? Mintijimas čia nepadės. Jis
visuomet vyksta tik paviršiuje, kaip okeano bangavimas. Mūsų protas gali būti ramus, o
mes galime sąmoningai veikti daug kūrybiškiau, su meile ir negalvodami. Nuo tada ir prasideda laimė.
Žmoguje, kalbant labai apibendrintai, yra septyni centrai: fizinio kūno, emocijų, proto, širdies, sielos,
dievo ir budos. Kiekvienas iš jų gali miegoti ar pabusti. Mokykloje, visų pirma lavinami ir budinami
žemesnieji keturi centrai, nors pats veikėjas yra aukščiau. Deja, suprasti tai protu ar vaizduote
neįmanoma. Tai aiškiai suprantama tik sąmone ir tik gana aukšta sąmone, kitaip tariant, tik per aukščiausius
žmogaus centrus. Štai kodėl kol kas meditacijos mokykla nėra masinis reiškinys, kaip prieš keletą
dešimtmečių ar šimtmečių buvo su koncentracijos mokykla. Šiandien koncentracija ir meditacija turėtų
eiti greta. Taip pasaulyje susitiktų Rytai ir Vakarai, o žmoguje - vidus ir išorė. Meditacijai
reikalingas aukštesnis sąmoningumas ir inteligentiškumas. Atsilikusioje Afrikoje ir šiuo metu vis
dar trūksta susikaupimo bei koncentracijos mokyklų. Kalbėti apie meditacijos centrus ten dar per
anksti. Daugiau ir didesnių meditacijos centrų yra pažangiose šalyse: Anglijoje, Vokietijoje,
Japonijoje, JAV ir kitur. Meditacija yra naujas autentiškų bei progresyvių žmonių sąmonės
evoliucijos metodas. Meditatyvia sąmone galime pamatyti ir pakeisti savo gyvenimą bei likimą.
Keturmetė meditacijos mokykla paremta praktika.
Tik po pratimų ir praktikos,
aptariama ir dalijamasi. Tyrinėjant sužinoma, kad kiekviena žmogaus mintis, noras ar
ambicija varžo ir iškreipia žmogaus eiseną, judesius, kvėpavimą, sukelia kūne įtampas
ir blokuoja energijų tekėjimą aukštyn. Kiekvienas emocinių ir protinių mazgų išrišimas
ir kiekvienas tiesos supratimas atpalaiduoja, gerina sveikatą ir nuotaiką. Jau per
pirmą praktikumą didžioji dalis žmonių gana patikimai įsisąmonina, kad be fizinio kūno,
jausmų ir proto dar kažkas yra, gerėja jų nuotaika ir savijauta. Studentai mokosi
žiūrėti vidun, pirmiausia iš vidaus į kūną. Meditacijos meistras mato, ar jūs žiūrite vidun,
ar išorėn, mato, kur žiūrite, ir padeda tinkamai žiūrėti bei suprasti žiūrėjimo vidun
esmę, nes žiūrėjimas vidun yra vienas iš pagrindinių mūsų augimo prielaidų. Ar matysite
priklauso tik nuo jūsų. Matyti gali absoliučiai visi. Nuo to ir prasideda vidinė kelionė.
Matydami iš vidaus kūną, o vėliau energijas, jausmus ir mintis, pradėsite matyti ir kitus.
Tuomet nereikės klausti, kaip jaučiatės; jūs net kitą jausite ir suprasite daug geriau nei
jis pats save. Be to, kiekvieną iš kūnų reikia atpalaiduoti, aktyvuoti ir subalansuoti su
kitais kūnais. Tik po to jis veiks tinkamai, teiks džiaugsmą ir palaimą.
Pirmais mokyklos metais prioritetas suteikiamas fiziniam kūnui. Daug judama, šokama,
daromi masažai, rebalansavimas, raumenų ir sąnarių deblokavimai, įsisąmoninami pojūčiai
ir pan. Pratimų metu energijos teka iki trečio ar net iki ketvirto kūnų. Sakydami
energijos turime omenyje fizines, seksualinę, emocines, kundalini, psichines ir
dvasines energijas. Žmonės gražėja, subtilėja judesiai, gerėja sveikata. Po truputį
suprantama, kaip ir kur liesti, kur masažuoti, kokios teka energijos sveikinantis,
darant įvairius kitus judesius ir pan. Jūsų kūnas - atversta išminties knyga. Skaitykite,
tinkamai naudokitės ir džiaukitės.
Antrais metais prioritetas suteikiamas
vitaliniam kūnui. Bet kuri neigiama emocija
- pyktis, baimė, liūdesys ir kitos - gali būti transformuotos į džiaugsmą ir meilę.
Tokia yra meditatyvios sąmonės potencija, bet to trūksta kiekvienam individui ir
visuomenei apskritai. Antrų studijų metų pabaigoje studentai gana patikimai pradeda
įsisąmoninti energijas, jų tekėjimą, transformaciją, kai kuriuos jos dėsnius.
Lietuvių kalboje gražiai sakoma, kad vyras turėtų vesti, o moteris - tekėti. Bet
kaip vesi ar tekėsi, jei nejauti nei savo, nei kito žmogaus energijų. Tuomet vyras
varinėja ar stumdo moterį, o moteris dėl to kenčia ir savo irzlumu bei nepasitenkinimu
ardo tiek vyrą, tiek vaikus. Moteriai jau nepakanka vadovavimo, jai reikia vedimo. Dėl
to vis mažėja ir toliau mažės vedybų. Tai normalu, taip geriau moteriai, vyrui ir net
vaikams. Jei vyras nemyli moters ir atvirkščiai, jei jų fiziniai ir ypač aukštesni
kūnai neatitinka vienas kito, tai jiems nereikia ardyti vienam kito, o geriau ir toliau
eiti su meile ir mylėti bei globoti vaikus. Žmones turėtų ne surišti reikalavimai,
įsipareigojimai ir protas, o suartinti - energijos, meilė ir sąmonė.
Trečiais metais prioritetas
suteikiamas astraliniam kūnui, kuriame yra
protavimo, mąstymo potencija. Jame yra mūsų norai, ego, įpročiai, prietarai,
tradicijos. Astraliniame kūne yra praėjusių gyvenimų patirtis. Kadangi kai
kurias ligas, priešiškumą ar artumą žmonėms, polinkį alkoholiui, narkotikams
ar valdžiai atsinešame iš praėjusių gyvenimų, tai šio kūno tyrinėjimas ir
keitimas būtinas. Harmonizuojant astralinį kūną silpsta ar dingsta daugybė
negalių: širdies infarktas, insultas, sąnarių artritas, įvairūs augliai,
cistos, angina, gripai, sinusitai ir pan., nes fizinį kūną labiau veikia
astralinis kūnas nei vaistai. Iš čia ir placebo efektas. Antrais mokyklos
metais apklausus studentus pasirodė, kad jų sveikata žymiai pagerėjo.
Antrakursė Irina sako, kad iki mokyklos jai vis reikėdavo eiti pas manualinį
terapeutą tvarkyti ties krūtine pasislenkantį stuburo slankstelį.
Apvalius kūną ir bent dalinai pradėjus gyventi širdimi terapeutas patikino,
kad slankstelis jau nepasislenka, o ji jau ir pamiršo apie buvusius skausmus.
Išgydyti "širdies" skausmus be astralinio kūno pertvarkymo ir be judėjimo
vidun į dar aukštesnius kūnus - tuščias darbas. Naudojantis meditacija tai
ne tik greičiau, pigiau ir esmingiau, bet pakeliui dingsta ir dar daug kitų
negalavimų.
Ketvirtais mokyklos metais prioritetas suteikiamas mentaliniam kūnui,
kuriame yra vaizduotės lavinimo, praėjusių gyvenimų ir ateities numatymo,
meilės, vizijos bei kitos galimybės. Jame prasideda meditacijos momentai,
patiriami pirmieji tarpai tarp minčių. Ketvirtame kūne yra tikėjimai, kurie,
kaip jau dabar matosi, labiau supriešina nei suartina žmones. Žinoma, kad
individo milijardų metų sąmonės evoliucijos patirtis bei išmintis jau yra
jo centruose. Tai ir yra aukštesnės žmogaus moralės pamatas. Sąmonės žmogus
net negyvenamoje saloje naktį ir niekam nematant niekuomet nedaro ko nors
negražaus ar negero. Penktame kūne išsilaisvinama nuo tikėjimų, matoma ateitis
ir ji keičiama. Jame žmogus pagaliau pažįsta save ir sugrįžta į "rojų". Tačiau
tai dar nėra visos kelionės pabaiga.
Mokyklos praktikumai paprastai tęsiasi tris dienas, nuo penktadienio vakaro
iki sekmadienio vakaro. Trys dienos yra svarbi meditacinio praktikumo sąlyga,
nes tai trumpiausia trukmė, per kurią galima gana patikimai pajausti meilę,
pasiekti širdį. Paprastai, bent jau pradžioje, per vieną meditacinio praktikumo
dieną energija pakyla vienu centru aukščiau. Kadangi į meditacinius praktikumus
paprastai ateina žmonės, kurie jau įsisąmonina emocijas, tai su jais iš karto
galima pradėti kelionę vidun ne nuo pirmo, o nuo antro kūno ir jau trečią dieną
pasiekti ketvirtą kūną - meilės ir vizijos akimirkas.
Praktikumai vyksta kas mėnesį. Taip vidinio augimo tempas susiderina
su Mėnulio įtaka Žemei ir žmogui. Mėnulis labai veikia vandenį, kuris
sudaro apie septyniasdešimt procentų žmogaus svorio ir labai veikia
žmogaus psichiką bei vaizduotę. Tarp praktikumų studentai praktikuoja
meditacijas ir gilinasi į išorinį bei vidinį pasaulius ir jų sąveiką.
Taip, viena vertus, neriama į dvasios okeaną ir prieinama prie vidinės
ar dvasinės energijos, o kita vertus neatitrūkstama nuo visavertiško gyvenimo.
Štai kaip apie meditacijos mokyklą kalba jos absolventai.
Saulius: "Mokykla - tai "puikaus miško sala viduryje pelkių". Čia
lengviau augti, ieškoti, busti, sąmoningėti. Ji padeda nepamiršti savęs
ir visuomenėje, gyvenime. Tai mokymasis ieškoti kartu apsijungus. Nors
kiekvienas ieško individualiai, bet tuo pačiu palaiko vienas kitą."
Audronė: "Mokykla - ieškojimas, judėjimas į situacijas ir dalinimasis su
kitais ieškotojais. Protas priešinasi, o vidus to nori ir labai laukia!"
Visų studijų laikotarpiu pagrindinis dvasinio augimo ar judėjimo
vidun metodas yra meditacija - metodas ir būsena. Meditacijos mokykla
pritaikyta šiuolaikiniam žmogui. Čia jis gauna atsakymus į būtiniausius
gyvenimo ir būties klausimus: sveikatos ir savijautos, prigimties ir potencijos,
meilės ir palaimos, gimimo ir mirties, tiesos ir laisvės klausimus. Dievo karalystė
ar mokša yra viduje, o mokykloje ne tik sužinoma, kur ji yra, bet ir žengiami
pirmieji žingsniai. Lietuviškas žodis
mokykla
kilo iš sanskrito žodžio
mokša,
kas
reiškia aukščiausią laisvę, aukščiausią tiesą ir palaimą, nirvaną. Pasirinkimas
likti nemokša ir nelaimėliu ar ieškoti mokšos ir laimės yra mūsų rankose. Be žmonių
ir dievų palaiminimo palaimintas pasirinkęs tiesą ir laisvę.
|