Trys esmės
Meditacijoje visuomet yra keletas esminių dalykų, tokių esminių, kad jie turi būti kiekviename metode. Pirma, yra būtina relaksuota būsena: su protu nekovoti, jo nekontroliuoti ir nesikoncentruoti. Antra, visai nesikišant su relaksuotu sąmoningumu stebėti, kas bevyktų, – tiesiog tyliai, neteisiant ir nevertinant stebėti protą.
Štai šie trys dalykai: relaksacija, stebėjimas ir neteisimas, ir iš lėto, iš lėto didinga tyla nusileis ant jūsų. Visi judesiai viduje liausis. Jūs esate, bet nėra pojūčio "aš esu" – tiesiog gryna erdvė. Yra šimtas dvylika meditacijos metodų, apie visus šiuos metodus aš esu kalbėjęs. Jie skiriasi savo struktūra, bet fundamentalūs dalykai lieka tie patys: relaksacijos, stebėjimo ir neteisimo nuostatos.
Būkite žaismingi
Milijonai žmonių neatranda meditacijos, nes meditaciją priima iškreiptai. Ją priima labai rimtai, niūriai, kaip turinčią kažką iš bažnyčios, ją priima kaip tinkamą tik tiems žmonėms, kurie mirę arba beveik mirę – tiems, kurie yra nusiminę, rimti, ištįsusiais veidais, kurie prarado šventiškumą, žaismą, žaismingumą, iškilmingumą...
Štai meditacijos savybės: realiai meditatyvus asmuo yra žaismingas; jam gyvenimas yra žaismas, gyvenimas yra lyla, žaidimas. Jis be galo džiaugiasi juo. Jis nėra rimtas. Jis atsipalaidavęs.
Būkite kantrūs
Neskubėkite. Taip dažnai skubėjimas būna vėlavimo priežastis! Kai jūs trokštate, laukite kantriai – kuo didesnis laukimas, tuo greičiau tai ateina.
Jūs pasėjote sėklą, dabar atsisėskite paunksnėje ir stebėkite, kas atsitinka. Sėkla pratrūks, žydės, bet jūs negalite proceso greitinti. Ar ne viskam reikalingas savas laikas? Jūs turite dirbti, bet rezultatus palikite Dievui. Niekas gyvenime nepraeina tuščiai, ypač tie žingsniai, kurie nukreipti į tiesą.
Kartais pasirodo nekantrumas; nekantrumas ateina su troškimu, bet tai yra kliūtis. Išlaikykite troškimą, bet atsisakykite nekantrumo.
Nepainiokite nekantrumo su troškimu. Troškime yra ilgesys, bet nėra kovos, nekantrume yra kova, bet nėra ilgesio. Ilgėjimesi laukiama, bet nereikalaujama, nekantrume reikalaujama, bet nelaukiama. Trokštant ašaros yra tylios, nekantrume yra nerimstanti kova.
Tiesa negali būti užpulta, ji pasiekiama kapituliuojant, nekovojant. Ji užkariaujama totaliai kapituliuojant.
Nelaukite rezultatų
Ego yra orientuotas į rezultatą. Protas visuomet geidžia rezultato. Protas niekuomet nesidomi pačiu veiksmu, jis visuomet suinteresuotas rezultatu. "Ką aš iš to laimėsiu?" Jeigu protas galėtų laimėti ką nors neveikdamas, jis visuomet pasirinks nedaryti.
Štai kodėl išsilavinę žmonės tampa labai karingi, nes jie gali rasti kelius, kaip nedaryti. Jei jūs uždirbsite pinigų legaliu būdu, tai gali užimti visą gyvenimą. Bet jei galite uždirbti pinigų kontrabanda, spekuliuodami ar kaip kitaip – tapdami politiniu lyderiu, ministru pirmininku ar prezidentu – tuomet jums prieinami būdai nedaryti. Išsilavinęs žmogus tampa gudrus. Netampa išmintingas, jis paprasčiausiai tampa gudrus. Jis tampa toks gudrus, kad nori viską gauti nieko nedarydamas.
Meditacija atsitinka tik tiems, kurie nėra orientuoti į rezultatą. Meditacija yra netikslinė būsena.
Vertinkite nesąmoningumą
Kai esate sąmoningi, džiaukitės sąmoningumu, o kai esate nesąmoningi, džiaukitės nesąmoningumu. Nieko čia nėra blogo, kadangi nesąmoningumas yra panašus į poilsį. Kitaip sąmoningumas taps įtampa. Jei esate budrūs dvidešimt keturias valandas, tai kaip manote, kiek laiko jūs galėsite išgyventi? Be maisto žmogus gali išgyventi tris mėnesius, be miego per tris savaites jis taps pamišusiu arba bandys nusižudyti. Dieną jūs esate budrus, naktį jūs ilsitės, ir šis poilsis padeda jums vėl būti gaivesniam, budresniam. Energija pailsėjo, todėl rytą ji vėl gyva.
Tas pats atsitiks ir meditacijoje: keletą momentų jūs esate visiškai sąmoningi, viršūnėje, o kitus keletą momentų jūs esate slėnyje, ilsitės. Sąmoningumas dings, jūs užsimiršote. Bet kas čia blogo?
Tai paprasta. Per nesąmoningumą sąmoningumas vėl išaugs, taps jaunas, ir tai tęsis. Jei galėsite džiaugtis jais abiem, tai jūs tapsite trečias, ir šis taškas turi būti suprastas: jei galite džiaugtis abiem, tai reiškia, kad jūs nesate nė vienas iš jų – nei sąmoningumas, nei nesąmoningumas – jūs esate tas, kuris džiaugiasi abiem. Jumyse atsiranda kažkas iš anapus.
Faktiškai tai tikrasis liudijimas. Jūs džiaugiatės laime, kas čia blogo? Kai laimė praėjo, jūs tapote liūdnas, argi liūdesys yra blogai? Džiaukitės tuo. Kartą sugebėję džiaugtis liūdnumu, jūs nustojate susitapatinti su juo.
Aš jums sakau: jūs galite džiaugtis liūdnumu, jis turi savą žavesį. Laimė yra truputį paviršutiniška; liūdesys yra labai gilus, jis pasižymi gyliu. Žmogus, kuris niekuomet nebuvo liūdnas, bus paviršutiniškas. Liūdesys yra panašus į tamsią naktį, labai gilus. Tamsa turi tylos, liūdnumas taip pat. Laimė burbuliuoja, joje yra garsas. Ji panaši į kalnų upę, joje atsiranda garsai. Bet kalnuose upė niekuomet negali būti gili, ji visuomet sekli. Kai upė atiteka į lygumas, ji tampa gili, bet tuo pat metu garsai nutyla. Ji teka lyg netekėdama. Liūdnumas turi gylį.
| |
Kam kurti problemas? Kai esate laimingi, būkite laimingi, džiaukitės. Nesusitapatinkite su laime. Kai aš sakau, būkite laimingi, aš turiu omenyje, džiaukitės tuo. Tegul tai būna lyg klimatas, kuris juda ir keičiasi. Rytą pakeičia vidudienis, vidudienį vakaras, o po to ateina naktis. Tegul laimė būna aplink jus kaip klimatas. Džiaukitės juo, o kai ateis liūdnumas, džiaukitės ir juo. Aš jus mokau džiaugtis viskuo, kas ateina. Sėdėkite tyloje ir džiaukitės liūdnumu. Netikėtai liūdnumas dings; jis taps tyliu, taikiu momentu, savaime nuostabiu. Nieko čia nėra blogo.
Po to ateina aukščiausia alchemija, taškas, kuriame jūs netikėtai suprantate, kad esate nei laimė, nei liūdesys. Jūs esate stebėtojas: stebite viršūnes ir slėnius, bet nesate nė vienas iš jų.
Kartą pasiekę šį tašką, jūs galite švęsti viską. Jūs švenčiate gyvenimą, jūs švenčiate mirtį.
Atnaujinta 2013-09-02
|